wtorek, 26 lutego 2013

Tort z falbankami dla małych księżniczek


Pierwszy raz zobaczyłam taki tort na moim ukochanym blogu kulinarnym www.mojewypieki.com, był cały różowy, ale taki uroczy, że postanowiłam go upiec na swoje własne urodziny. Może nie jestem już małą księżniczką, ale to w końcu urodziny, można zaszaleć  :) Przepis wzięłam z wymienionego już bloga, ale ponieważ nie miałam barwników, kolor mojego tortu pozostał maślany. Może to i dobrze, bo jednak róż nie jest moim ulubionym kolorem. Niestety  zapomniałam przeliczyć ilość kremu na wielkość ciasta, które zrobiłam i tort miał falbanki tylko po bokach :/ Dlatego pamiętajcie, żeby sprawdzać na jaką wielkość foremki/tortownicy jest podany przepis. Na ww. blogu jest świetny przelicznik foremek, z którego korzystam teraz za każdym razem :)



Na dowód tego, że można pokryć cały tort kremem i nawet trochę zostanie ;) w tym roku zrobiłam tort-niespodziankę dla mojej cioci. Przepis ten sam na ciasto i krem, ale tym razem na torcie zamiast falbanek pojawiły się czerwone róże :)


1 komentarz:

  1. Szkoda, że nie ma filmiku jak to zrobić. Tort cudowny bardzo mi się podoba (^_^)

    OdpowiedzUsuń