niedziela, 25 sierpnia 2013

Babeczki ze Słodkiego Zakątka ;)

Wakacje zmierzają ku końcowi, a mnie wpadła w ręce fajna książka: "Spotkajmy się w kawiarni" Jenny Colgan :) To lekka powieść o kobiecie, która miała odwagę zmienić coś w swoim życiu i robić to co kocha. Oprócz tego, że jest to super książka na letnie wieczory, ma zapisane na swoich stronach kilka przydatnych przepisów, m.in. na babeczki waniliowe z dżemem truskawkowym i truskawkowym kremem maślanym na bezie szwajcarskiej. Robiłam je ostatnio dwa razy na różne okazje :) Okazały się hitem!



Babeczki (24sztuki):
250g masła w temperaturze pokojowej
250g cukru
4 jajka
250g mąki samorosnącej *
4 łyżki mleka
6-8 łyżeczek dżemu truskawkowego

* należy dodać proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną

Piekarnik podgrzać do temperatury 190st.C. Masło i cukier utrzeć na puszystą masę. Dodać jajka, mąkę i mleko i wymieszać do uzyskania gładkiego i jednolitego ciasta. Masę nałożyć łyżką do 24 papilotek. Na środek każdej babeczki położyć odrobinę dżemu i wykałaczką wmieszać w ciasto. Piec przez 15 minut, sprawdzając wykałaczką czy jest już gotowe.

Krem maślany:
8 białek
500g cukru
500g masła 
4 łyżeczki ekstraktu waniliowego
8 łyżek dżemu truskawkowego
różowy barwnik spożywczy (opcjonalnie)

Białka i cukier ubić rózgą w misce umieszczoną nad rondlem z gotującą się wodą. Kiedy kryształki cukru rozpuszczą się, zdjąć miskę z kąpieli wodnej i ubijać białka mikserem, aż całkowicie wystygną, napowietrzą się i staną się sztywne. Do bezy dodać masło, wanilię i ubijać, aż masło całkowicie połączy się z resztą. Przestań ubijać dopiero, gdy masa stanie się kremowa, lekka i gładka. Dodać dżem, wymieszać. Jeżeli chcesz, żeby krem był bardziej różowy, dodaj trochę barwnika. Nałóż krem do rękawa cukierniczego z ozdobną końcówką (najlepiej w kształcie gwiazdki) i wyciśnij na babeczki, na koniec posyp je posypką lub udekoruj wg własnego pomysłu.


Ja za każdym razem robiłam po 12 sztuk, musiałam więc zmniejszyć ilość kremu. Za pierwszym razem zrobiłam krem z 3 białek i odpowiednio mniejszej ilości pozostałych składników i spokojnie wystarczyło mi na wszystkie babeczki i jeszcze zostało... na kolejne 12 sztuk. Za drugim razem zrobiłam krem z 1 białka i wystarczyło na 6 babeczek :) Aż się boję pomyśleć ile babeczek musiałabym upiec, gdybym zrobiła krem z 8 białek ;) Oczywiście wszystko zależy od tego ile kremu dacie na swoje babeczki :)

W każdym razie polecam zarówno przepis jak i książkę :)
Smacznego

1 komentarz:

  1. Moja rodzina należy do osób, które bardzo lubią wszelkiej maści wypieki i ogólnie dania mączne. Jeżeli wykonuję jakieś potrawy z przepisów z https://basiazsercem.pl/ to jestem świadoma tego, że wszelkie dania czy wypieki mogą szybciej zniknąć niż się pojawiły na stole.

    OdpowiedzUsuń