poniedziałek, 17 lutego 2014

Jak zrobić lukier królewski z wykorzystaniem proszku bezowego

Uwielbiam oglądać tutoriale, jestem wzrokowcem i bardzo dużo uczę się ze zdjęć lub filmów. Ale odkryłam, że uwielbiam tworzyć tutoriale :) Często szukam podpowiedzi w internecie, ale niestety często nie ma wiadomości w języku polskim. Dlatego postanowiłam przedstawić niektóre zagadnienia, które mnie interesowały i musiałam ich szukać w różnych źródłach. 

Dziś na tapetę wzięłam lukier królewski (royal icing) z wykorzystaniem proszku bezowego.

Potrzebne nam będą:
  • proszek bezowy (3 łyżki)
  • gorąca woda (10 łyżek)
  • cukier puder (400g)
  • aromat cytrynowy (kilka kropli)
  • miska
  • mikser z końcówka ucierającą oraz ubijającą

Niezbędne produkty                         

Do miski wsypujemy 3 łyżki proszku bezowego i 6 łyżek gorącej wody, należy je dokładnie rozetrzeć za pomocą miksera z końcówką ucierającą, żeby uniknąć grudek. 

Proszek bezowy + woda

Roztarta masa bez grudek

Do roztartej masy wsypujemy cukier puder i zaczynamy miksować.

                             
Dodajemy cukier puder
                         

Miksujemy

Masa zrobi się gęsta, więc należy wlać jeszcze 4 łyżki gorącej wody i aromat cytrynowy.

Dodajemy wodę i aromat

Kiedy nasz lukier będzie gładki, przekładamy go do miseczki, przykrywamy folią spożywczą i pokrywką. Wstawiamy do lodówki i możemy z niego skorzystać w każdej chwili i dekorować ciasteczka lub pierniki. Ale o tym następnym razem ;)

Gotowy lukier królewski
Przekładamy do miseczki


Przykrywamy folią spożywczą
              

Szczelnie zamykamy, żeby nie dostało się powietrze i lukier nie zrobił się suchy
         

                         

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz