sobota, 15 lutego 2014

Jak powstawał Walentynkowy tort w kształcie serca

Bardzo długo nie wiedziałam co mogłabym zaprezentować na tym blogu. Szczerze mówiąc skupiłam się bardziej na drugim blogu kawkownia.blogspot.com, na którym możecie oglądać efekty mojej miłości. Ale dziś mnie olśniło i postanowiłam stworzyć foto tutorial :) Cieszycie się? ;)

Z okazji Walentynek, za namową mojego synka, stworzyłam walentynkowy tort serce :) Pierwszy raz wykorzystałam mój nowy rant w kształcie serca i upiekłam ciasto red Velvet (przepis zaczerpnięty z www.mojewypieki.com).


Ciasto Red Velvet w rancie przed upieczeniem

Ciasto Red Velvet w rancie po upieczeniu

Po wystudzeniu ciasta, przecinamy je na 3 części

Wystudzone ciasto przecięte na 2 części

Do przełożenia ciasta przygotowałam bitą śmietanę z serkiem mascarpone. Tradycyjnie robi się krem maślany z serkiem śmietankowym, ale ja nie przepadam za tym kremem, więc zastąpiłam go własnym :)
Na podkładce do tortów ustawiłam czysty rant i w nim składałam tort, żeby był równy.



Bezpośrednio na podkładce kładziemy pierwszy blat ciasta, następnie smarujemy kremem (nie nasączamy, gdyż ciasto Red Velvet jest wystarczająco wilgotne), dodatkowo dosypałam chrupiących groszków w czekoladzie. Następnie kładziemy kolejny blat ciasta, smarujemy kremem i kładziemy trzeci blat.

Pierwszy blat ciasta

Pierwsza warstwa kremu

Chrupiące groszki w czekoladzie

Drugi blat ciasta

Druga warstwa kremu

Przełożony tort

Po złożeniu tortu wkładamy go do lodówki, żeby się ustabilizował, a następnie oblekamy go kremem maślanym i znów wkładamy do lodówki, żeby krem stwardniał. Teraz możemy przystąpić do dekoracji tortu, oblekamy go masą cukrową, wycinamy serduszka, robimy dekoracyjną wstążkę i napis.

Tort obleczony kremem maślanym

Tort obleczony kremem maślanym

Tort pokryty masą cukrową

Tort pokryty masą cukrową

Serduszka z masy cukrowej

Wałeczek z masy, z której powstanie wykończenie tortu

Wykończenie tortu za pomocą końcówki dekoratorskiej

Przyklejamy serduszka

 I mamy gotowy tort :) 

Gotowy tort

Powodzenia i smacznego :)






1 komentarz:

  1. Witam! Czym zabezpieczyć rant żeby ciasto nie wyplywalo?!:)

    OdpowiedzUsuń