środa, 6 marca 2013

Ciasto marchewkowe (bez ananasów) ;)

W poprzednim wpisie pokazałam wam fajny torcik z m&m's, a w rzeczywistości było to zwykłe ciasto marchewkowe, tyle że w ładnej oprawie :)
Nie zapisałam sobie skąd wzięłam ten przepis, więc mam nadzieję, że autor nie obrazi się na mnie :)

Składniki:
4 jajka
250g brązowego cukru (1 szklanka i trochę)
270g mąki pszennej (1,5 szklanki)
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 łyżeczki cynamonu
150ml oleju
3 średnie marchewki (starte na tarce o grubych oczkach)

Jajka utrzeć z cukrem, bardzo powoli dodawać olej i dalej miksować. Dodać startą marchewkę i starannie wymieszać. Wszystkie suche składniki wymieszać i dodać do ciasta, ponownie wymieszać. Ciasto przelać do formy (tortownica o średnicy 23cm) wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą. Piec w temperaturze 180st.C przez około 40 minut lub do tzw. suchego patyczka.

Ciasto marchewkowe przełożone kremem z bitej śmietany i serka mascarpone

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz