piątek, 22 marca 2013

Ciasto kokosowe do herbaty

Zbliżają się Święta Wielkanocne, a ja postanowiłam oprócz likieru jajecznego (advokata), zrobić likier kokosowy (malibu). Jak pomyślałam tak zrobiłam, tyle że zostało mi 200g wiórków kokosowych nasączonych spirytusem i ogromny żal... Nie mogłam ich tak po prostu wyrzucić
Los chyba sprawił, że właśnie dostałam prenumeratę pisma "Dekoracja ciast" nr23, a w nim świetny przepis na ciasto kokosowe. Podam ten przepis, ponieważ nie wszyscy mogą posiadać ten numer ;)

Ciasto kokosowe z kokosową bitą śmietaną, posypany wiórkami kokosowymi :)

 Musiałam troszkę zmodyfikować przepis z uwagi na brak lub nadmiar pewnych składników ;)

 Składniki na tortownicę 24cm:
252g cukru
252g masła
4 duże jajka
252g mąki tortowej
3,5łyżeczki proszku do pieczenia
108g wiórków kokosowych
1,5łyżki mleka (ja dałam mleko skondensowane niesłodzone, pozostałość po likierze)
około 3 łyżek śmietanki kokosowej (ja dałam zwykłą kremówkę i w tym przypadku powinnam dodać aromat lub ekstrakt kokosowy dla zgłębienia smaku i zapachu)

Utrzyj cukier z masłem, a następnie ubij mikserem, aby uzyskać lekką, puszystą masę o konsystencji bitej śmietany. Dodawaj do masy po jednym jajku, a jeśli zacznie się zsiadać, dosyp łyżkę mąki i mieszaj dalej. Przesiej proszek do pieczenia do mąki i połącz składniki metalową łyżką (lub mikserem na wolnych obrotach). Dodaj do masy wiórki oraz śmietankę i mleko. Przełóż masę do dwóch form i przy użyciu noża lub szpatułki wyrównaj powierzchnię. 
Piecz na środkowym poziomie piekarnika 40-50 minut w temperaturze 160st. 

Biszkopt kokosowy przełożony kremem

Ponieważ do ciasta zużyłam tylko połowę moim wiórków, kombinowałam dalej ;) Przełożyłam ciasto kremem!

Krem:
400g śmietanki kremówki  36%
2 zagęszczacze do śmietany
4łyżki cukru pudru   
około 50g wiórków kokosowych 

Śmietanę lekko ubić, a następnie dodać zagęszczacz i cukier puder. Miksować na najwyższych obrotach do uzyskania gęstej masy. Dodać wiórki kokosowe i wymieszać łyżką.
Ja musiałam uważać z ilością wiórków, ponieważ były nasączone alkoholem. W cieście to nie miało znaczenia, bo alkohol wyparował pod wpływem temperatury, ale w kremie smak alkoholu był wyraźny i musiałam uważać, żeby nie przesadzić.  

Resztę moich wiórków wrzuciłam na patelnię i cały czas mieszając odparowałam  cały alkohol i przygotowałam wiórki do obsypania ciasta. 

Składanie ciasta:
Biszkopt położyć na talerzu lub paterze, wyłożyć połowę przygotowanego kremu i równo rozsmarować. Na krem położyć drugi biszkopt i lekko docisnąć. Resztę kremu wykorzystać na wierzch i boki ciasta. Następnie posypać wiórkami i gotowe :)


  
Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz